Pakowanie towarów – outsourcing

Etap wytwórczy obejmujący pakowanie produktów w opakowania detaliczne, realizowany jest niekiedy przez fabrykę, jednak dość często usługę taką zleca się firmie zewnętrznej, ograniczając zapakowanie produkowanych artykułów zbiorczo.

Profesjonalne przepakowywanie towarów

Firmy świadczące usługi, które obejmują przepakowywanie produktów, działają wieloetapowo. Przyjmują od klienta najczęściej towar w opakowaniach zbiorczych czy uszkodzonych lub, jeśli pozwalają na to przepisy (najczęściej chodzi o warunki sanitarne) – w ogóle nieopakowany. Kolejno projektują na zlecenie opakowania detaliczne, etykiety i inne elementy, w zależności od indywidualnych potrzeb klienta. Następnym etapem jest przepakowywanie produktów do nowych opakowań oraz przygotowanie ich do wysyłki lub dostawy bezpośredniej. Część zleceń kończy się na tym etapie, jednak czasami kontrakty obejmują również konfekcjonowanie, które jest procesem bardzo zróżnicowanym w zależności od konkretnych potrzeb klienta.

Pakowanie produktów z konfekcjonowaniem

Przepakowywanie towarów może obejmować więc zakres szerszy niż doprowadzenie do detalicznego zapakowania produktu. Rozszerzone może być o wszelkie, najczęściej ręcznie już wykonywane czynności prowadzące do odpowiedniego posortowania, zestawienia, zapakowania i wreszcie oznaczenia produktu zgodnie ze wskazówkami klienta zlecającego taką usługę. To właśnie ten ostatni etap procesu przepakowywania nazywany jest konfekcjonowaniem. Oczywiście czym innym będzie konfekcjonowanie szamponów i odżywek mających na celu skompletowanie pakietu sprzedażowego a czym innym przygotowanie zestawów reklamowych słodyczy danego producenta, idea jednak jest ta sama.

Jak wygląda usługa przepakowywania – przykład

Doskonałą ilustracją procesu outsourcingowanej usługi przepakowywania towarów, będzie zlecenie przez klienta przygotowania zestawów upominkowych kosmetyków. Klient dostarcza firmie oznaczone roboczo opakowania detaliczne wody toaletowej, balsamu do ciała i płynu do kąpieli. Zamawia w firmie naklejki na opakowania detaliczne oznaczające je w specjalny sposób (np. kolekcja limitowana) oraz opakowania w postaci kartonowych pudełek z wytłaczanym miejscem na kolekcję, przezroczyste pokrywy kartoników, wstążki i etykiety oraz np. ulotki. Firma pakuje do każdego kartonika po jednej wodzie toaletowej, płynie do kąpieli i balsamie oraz ulotce, zamyka pudełko, ozdabia wstążeczką i etykietą z logo zleceniodawcy oraz np. życzeniami z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z http://perfectmeridian.pl/

home.pl ctraymartin.com lenaogrod.com.pl